.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
سیب‌زمینی را خوراکی سرشار از کربوهیدرات و چاق‌کننده می‌دانیم، اما نباید از مقدار ریزمغذی‌های آن غافل شد. در این مطلب به فواید عادت به مصرف متعادل این ماده غذایی پرداخته‌ایم. سیب‌زمینی چه فوایدی دارد؟
سیب‌زمینی را خوراکی سرشار از کربوهیدرات و چاق‌کننده می‌دانیم، اما نباید از مقدار ریزمغذی‌های آن غافل شد. در این مطلب به فواید عادت به مصرف متعادل این ماده غذایی پرداخته‌ایم.(ادامه)
نگهداری غذاها در یخچال به سالم ماندن آن‌ها کمک می‌کند، اما هر غذایی را نمی‌توان در یخچال محافظت کرد و برخی از غذاها کپک می‌زنند یا سمی می‌شوند یا باکتری جذب خود می‌کنند. کدام غذاها در یخچال سمی می‌شوند؟
نگهداری غذاها در یخچال به سالم ماندن آن‌ها کمک می‌کند، اما هر غذایی را نمی‌توان در یخچال محافظت کرد و برخی از غذاها کپک می‌زنند یا سمی می‌شوند یا باکتری جذب خود می‌کنند.(ادامه)
سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو، با تأکید بر لزوم تجویز و مصرف به جای آنتی‌بیوتیک‌ها نسبت به خطرات مقاومت آنتی بیوتیکی هشدار داد. کدام آنتی‌بیوتیک ها در ایران بالاترین مصرف را دارند
سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو، با تأکید بر لزوم تجویز و مصرف به جای آنتی‌بیوتیک‌ها نسبت به خطرات مقاومت آنتی بیوتیکی هشدار داد.(ادامه)
استرس می‌تواند باعث ایجاد طیفی از مشکلات گوارشی از جمله گرفتگی عضلات شکم، نفخ و از دست دادن اشتها شود. استرس چه ارتباطی با مشکلات گوارشی دارد؟
استرس می‌تواند باعث ایجاد طیفی از مشکلات گوارشی از جمله گرفتگی عضلات شکم، نفخ و از دست دادن اشتها شود.(ادامه)
مطالعات متعددی نشان داده‌اند که ماست، یکی از خوراکی‌های مفید برای قلب است و می‌تواند به کاهش فشار خون هم کمک کند. به خاطر قلب خود هر روز ماست بخورید!
مطالعات متعددی نشان داده‌اند که ماست، یکی از خوراکی‌های مفید برای قلب است و می‌تواند به کاهش فشار خون هم کمک کند.(ادامه)
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص احتمال شیوع وبا در پاییز، توضیحاتی ارائه داد. آماده‌باش وزارت بهداشت در مقابله با شیوع وبا در پاییز
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص احتمال شیوع وبا در پاییز، توضیحاتی ارائه داد.(ادامه)
زیاده‌روی در مصرف پنیرها می‌تواند در درجه اول باعث ابتلا به یبوست شود. پنیرهای مختلف سرشار از چربی و دارای فیبر بسیار کم هستند درحالی که همین ویژگی می‌تواند سرعت فرایند هضم را کاهش بدهد و شرایط عبور مدفوع از روده‌ها را سخت‌تر کند. اگر پنیر زیاد می‌خورید، منتظر این ۴ عارضه باشید
زیاده‌روی در مصرف پنیرها می‌تواند در درجه اول باعث ابتلا به یبوست شود. پنیرهای مختلف سرشار از چربی و دارای فیبر بسیار کم هستند درحالی که همین ویژگی می‌تواند سرعت فرایند هضم را کاهش بدهد و شرایط عبور مدفوع از روده‌ها را سخت‌تر کند.(ادامه)
یک توصیه ساده برای آنکه از سکته قلبی و مغزی دور باشید!
با مطالعه جدید معلوم شده است که حتی تغييرات کوچک در زمان خواب با گونه‌های باکتریایی روده ارتباط مستقیم دارد. (ادامه)
از آنجا که برنج غنی از کربوهیدرات‌ است و تمام کربوهیدرات‌ها به قند تبدیل می‌شوند، مدت کوتاهی پس از مصرف برنج در یک وعده غذایی، قند خون افزایش می‌یابد. مضرات جبران ناپذیر خوردن هر روز برنج
از آنجا که برنج غنی از کربوهیدرات‌ است و تمام کربوهیدرات‌ها به قند تبدیل می‌شوند، مدت کوتاهی پس از مصرف برنج در یک وعده غذایی، قند خون افزایش می‌یابد.(ادامه)
کلروفیل دارای ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و خواص درمانی نیز است که می تواند به طور بالقوه برای بدن انسان مفید باشد این گیاه با بوی بد بدن و سرطان مقابله می کند
کلروفیل دارای ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و خواص درمانی نیز است که می تواند به طور بالقوه برای بدن انسان مفید باشد(ادامه)
بر اساس تحقیقات جدید، پروبیوتیک ها ممکن است در اثربخشی درمان های سلامت روان موثر باشند. کلید درمان افسردگی پیدا شد!
بر اساس تحقیقات جدید، پروبیوتیک ها ممکن است در اثربخشی درمان های سلامت روان موثر باشند.(ادامه)
بیماران مبتلا به میکروب معده نمی‌توانند هر نوع غذایی را میل کنند. بیماران مبتلا به میکروب معده چه میوه‌هایی بخورند؟
بیماران مبتلا به میکروب معده نمی‌توانند هر نوع غذایی را میل کنند.(ادامه)
پیاز یکی از مواد اصلی در پخت و پز انواع غذاهاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. ۱۰ خاصیت عجیب و غریب پیاز که نمی دانستید
پیاز یکی از مواد اصلی در پخت و پز انواع غذاهاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.(ادامه)
حفظ تعادل در رژیم غذایی در هر سنی ضروری است، اما شاید لازم باشد از ۴۰ سالگی به بعد بخواهید به منظور ارتقای سلامت بدن، به طور جدی‌تری روی برنامه غذایی خود نظارت داشته باشید. مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند
حفظ تعادل در رژیم غذایی در هر سنی ضروری است، اما شاید لازم باشد از ۴۰ سالگی به بعد بخواهید به منظور ارتقای سلامت بدن، به طور جدی‌تری روی برنامه غذایی خود نظارت داشته باشید.(ادامه)
آب سیب شامل مواد مغذی بسیار است مانند ویتامین C، انواع مختلف ویتامین B و بسیاری از مواد معدنی مختلف مانند منیزیم، آهن، کلسیم، منگنز و مس. یک فنجان آب سیب با دارا بودن قند طبیعی حدود ۱۰ درصد از کربوهیدرات‌های مورد نیاز روزانه شما را فراهم می‌کند. با مصرف یک وعده از آب سیب، پتاسیم معدنی موجود در آن تقریبا ۷٪ از مصرف روزانه شما را تامین می‌کند. مصرف یک لیوان از آب این میوه برای سلامتی معجزه می‌کند
آب سیب شامل مواد مغذی بسیار است مانند ویتامین C، انواع مختلف ویتامین B و بسیاری از مواد معدنی مختلف مانند منیزیم، آهن، کلسیم، منگنز و مس. یک فنجان آب سیب با دارا بودن قند طبیعی حدود ۱۰ درصد از کربوهیدرات‌های مورد نیاز روزانه شما را فراهم می‌کند. با مصرف یک وعده از آب سیب، پتاسیم معدنی موجود در آن تقریبا ۷٪ از مصرف روزانه شما را تامین می‌کند.(ادامه)
۵ خوراکی مضر برای سلامت روده
غذاهای سرخ‌شده، به ویژه سیب زمینی در فرآیند سرخ کردن، سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و نمک می‌شوند. این غذاها باکتری‌های مفید روده را کاهش می‌دهند و حتی ممکن است منجر به التهاب بیشتر روده شوند.(ادامه)
بر اساس تحقیقات جدید، خوردن گردو می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. خوردن کدام آجیل از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند؟
بر اساس تحقیقات جدید، خوردن گردو می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند.(ادامه)
خرما از آن دسته مواد غذایی است که همیشه در مورد فواید و ارزش غذایی آن شنیده‌اید؛ ولی در این مطلب عوارض احتمالی زیاده‌روی در مصرف خرما را می‌خوانید. مضرات مصرف زیاد خرما چیست؟
خرما از آن دسته مواد غذایی است که همیشه در مورد فواید و ارزش غذایی آن شنیده‌اید؛ ولی در این مطلب عوارض احتمالی زیاده‌روی در مصرف خرما را می‌خوانید.(ادامه)
پیاز خام حاوی مقادیر مناسبی از اسید فولیک است که می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های کبدی مانند بیماری کبد چرب پیشگیری کند. سبزی پرکاربردی که کبد چرب را فوری درمان می‌کند!
پیاز خام حاوی مقادیر مناسبی از اسید فولیک است که می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های کبدی مانند بیماری کبد چرب پیشگیری کند.(ادامه)
با انواع شکل مدفوع و علت هر یک آشنا شوید
همه ی ما گهگاه با تغییراتی در شکل مدفوع خود مواجه می شویم که دلیل آن برایمان سؤال یا حتی شاید باعث نگرانی می شود. از آنجایی که وضعیت اجابت مزاج ما بیانگر وضعیت سلامتی معده ای روده ای ما است، آشنایی با انواع مدفوع و علت ایجاد هر یک امری ضروری است.(ادامه)
عسل به کاهش قند خون و کلسترول کمک می کند
بر اساس یک مطالعه جدید، عسل خام می تواند به کاهش سطح کلسترول و قندخون کمک کند.(ادامه)
لیمو فواید بسیاری برای سلامتی دارد که دو مورد اصلی آن قدرت ضد باکتری و ضد ویروسی قوی و توانایی آن در تحریک سیستم ایمنی بدن است ۹ مزیت نوشیدن آب گرم و لیمو ترش
لیمو فواید بسیاری برای سلامتی دارد که دو مورد اصلی آن قدرت ضد باکتری و ضد ویروسی قوی و توانایی آن در تحریک سیستم ایمنی بدن است(ادامه)
مصرف کدو سبز با برخی مواد غذایی مانند ماست، سبب کاهش وزن برای افرادی است که دچار اضافه وزن شده‌اند. ترکیب کدو سبز با این ماده غذای چربی های شکم را سه سوته آب می کند!
مصرف کدو سبز با برخی مواد غذایی مانند ماست، سبب کاهش وزن برای افرادی است که دچار اضافه وزن شده‌اند.(ادامه)
فواید تغذیه ای قوی دانه های کنجد ممکن است شامل توانایی آنها در بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، ساخت استخوان های قوی، بهبود باروری مردان و مدیریت دیابت باشد. خواص بی‌نظیر کنجد برای سلامتی
فواید تغذیه ای قوی دانه های کنجد ممکن است شامل توانایی آنها در بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، ساخت استخوان های قوی، بهبود باروری مردان و مدیریت دیابت باشد.(ادامه)
ملین ها که همان مسهل هستند باعث نرم تر شدن مدفوع و جذب آب بیشتر در روده میشوند و از ایجاد مدفوع سفت و خشک جلوگیری میکنند. مدفوع سفت و خشک باعث یبوست میشود و زمینه ای برای ایجاد بیماری های نشیمنگاهی است. در ادامه چندین ملین و مسهل طبیعی بیان شده است. 20 ملین طبیعی برای درمان یبوست و جذب آب بیشتر
ملین ها که همان مسهل هستند باعث نرم تر شدن مدفوع و جذب آب بیشتر در روده میشوند و از ایجاد مدفوع سفت و خشک جلوگیری میکنند. مدفوع سفت و خشک باعث یبوست میشود و زمینه ای برای ایجاد بیماری های نشیمنگاهی است. در ادامه چندین ملین و مسهل طبیعی بیان شده است.(ادامه)
پاپریکا (paprika) نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده تهیه می‌شود. این ماده به عنوان یک ماده غذایی مفید و ارزشمند در تمامی جهان شناخته شود. کبد را پاکسازی و سرماخوردگی را درمان می‌کند. در ادامه با هم مهم‌ترین خواص ادویه پاپریکا را مرور می‌کنیم. این ادویه کبد را پاکسازی و سرماخوردگی را درمان می‌کند
پاپریکا (paprika) نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده تهیه می‌شود. این ماده به عنوان یک ماده غذایی مفید و ارزشمند در تمامی جهان شناخته شود. کبد را پاکسازی و سرماخوردگی را درمان می‌کند. در ادامه با هم مهم‌ترین خواص ادویه پاپریکا را مرور می‌کنیم.(ادامه)
علائم زخم معده چیست؟
زخم معده یک بیماری دستگاه گوارشی دارد که به دلایل متفاوت به وجود می آید، در ادامه از تمام آنچه باید درباره زخم معده بدانید مطلع خواهید شد.(ادامه)
شیر گرم خواص بیشتری دارد یا شیر سرد؟
در مورد خواص و مضرات شیر پاستوریزه مطالب و نکات مختلفی عنوان می‌شود . گاهی می‌گویند شیر گرم خواص بیشتری دارد گاهی می‌گویند شیر سرد برای رژیم غذایی بهتر است.(ادامه)
خواص جالب و فراوان طالبی
طالبی خواص بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد، از خواص طالبی می توان به مراقبت از پوست و مو، تنظیم فشار خون و کنترل دیابت نیز اشاره کرد.(ادامه)
یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به فواید بسیار نوشیدنی چای گفت: این فواید زمانی نصیب بدن می‌شود که چای بصورت تازه‌دم و به میزان متعادل مصرف شود. مصرف زیاد چای این بلاها را سرتان می‌آورد
یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به فواید بسیار نوشیدنی چای گفت: این فواید زمانی نصیب بدن می‌شود که چای بصورت تازه‌دم و به میزان متعادل مصرف شود.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 16 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.